وقت بازی

فناوری اطلاعات و صنعت نساجی • وقت بازی

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

فناوری اطلاعات و صنعت نساجی

دسته بندی : مرجع بازی تاریخ : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

امروزه، فن آوری اطلاعات (IT) نقش حیاتی در زمینه صنعت نساجی و چرم ایفا می کند. هر واحد تولیدی استخدام چهار خانم است که، مردان، مواد، ماشین و البته پول. برای به دست آوردن موفقیت سازمانی، مدیران نیاز به تمرکز بر هماهنگ سازی تمامی این عوامل و در حال توسعه هم افزایی با در داخل و خارج عملیات سازمانی. با افزایش رقابت، شرکت های مصرف حمایت از آن به منظور افزایش زنجیره تامین خود را مدیریت (SCM) و با استفاده از آن به عنوان یک مزیت رقابتی است. به طور خلاصه، بسیاری از شرکت های نساجی در حال اعمال نفوذ قدرت تکنولوژیک به افزودن ارزش به کسب و کار خود

مدیریت زنجیره تامین شامل: یافتن منابع، تهیه، تبدیل، و تمام فعالیت های لجستیک. به دنبال آن برای افزایش سرعت معامله با تبادل داده ها در زمان واقعی، کاهش موجودی، و با انجام نیاز مشتری موثر تر و موثر افزایش حجم فروش.

چرا صنایع نساجی نیاز حمایت از آن؟

فقدان اطلاعات در عرضه و تقاضا جنبه

بسیاری از تصمیم گیری های یک مدیر طول می کشد به عرضه و تقاضا مسائل مربوط. اما متاسفانه تعداد کمی از قادر به آن را دریافت، به عنوان یک نتیجه تصمیمات اتخاذ شده دارای ریسک و عدم اطمینان. موجودی اضافی یکی از شایع ترین مشکلات مواجه توسط مدیران که نتایج بیشتر در طولانی چرخه زمانی، سهام منسوخ شده، فروش ضعیف، نرخ پایین، و کاهش در دید سفارش و در نهایت منجر به نارضایتی مشتری است.

خرید طوالنی زمان

در صنعت نساجی سنتی، فرایند تهیه زمان بسیار طولانی تری طول می کشد. بنابراین، خرده فروشان نیاز به پیش بینی تقاضا و شناسایی روند مصرف در مرحله بسیار زودتر. عدم شفافیت در مورد آینده هم می تواند در سهام اوایل، تاخیر و یا بیش از حد اندوختن است.

زنجیره تامین در صلاحیت

با اصرار برای گرفتن جهانی، پوشاک و منسوجات موانع از ناکارآمدی مواجه هستند انجام پروسه های مختلف حق را از طراحی، توسعه نمونه، گرفتن تایید، تولید، اعزام به مراحل پرداخت است. کل زمان گرفته شده می تواند به یک سال یا حتی بیشتر افزایش یافته است. اگر ما محاسبه، تولید در واقع فقط برای ده تا بیست درصد از کل زمان اختصاص داده است. بقیه از آن زمان برای پردازش اطلاعات از یک سمت به سمت دیگر گرفته شده است.

در مسیر توسعه فناوری اطلاعات هر برنامه در صنعت نساجی و چرم قطع کرده است. از افزایش عملکرد تکنولوژیکی برای صنعت نساجی و کنترل فرآیند تنگ تر، IT هوش در هر گره از زنجیره عرضه محصولات نساجی قرار داده است.

گام به تجارت جهانی

این یک واقعیت است که یک شرکت جهانی شدن است با بسیاری از فرصت ها و همچنین تهدید در شرایط رقابت، روند در حال تغییر، و دیگر تغییرات محیطی را باز کرد. آن را از ضروریات مدیریت هر نوع از اطلاعات کارآمد و سرعت در بسیار سریعتر.

تعامل فناوری اطلاعات با زنجیره ای نساجی تامین

به اشتراک گذاری اطلاعات

جریان مناسب اطلاعات در میان زنجیره تامین عضو بسیار حیاتی است. چنین جریان اطلاعات می توانید عملکرد عملیات کلی زنجیره تامین تاثیر می گذارد. شامل اطلاعات در مورد مشتریان و تقاضا، وضعیت موجودی، برنامه ریزی تولید و ارتقاء، برنامه حمل و نقل، جزئیات پرداخت، و غیره ماشین آلات معدن و تبادل الکترونیک اطلاعات این دو ابزار فناوری اطلاعات که می تواند یکپارچه سازی اطلاعات را تسهیل می کند.

کدهای میله ای را تسهیل ضبط اطلاعات دقیق با تبدیل آن به صورت الکترونیکی و به راحتی می توان در میان اعضای از طریق سیستم EDI به اشتراک گذاشته. EDI با بهره وری بالا قادر به جایگزین روش های سنتی انتقال مانند تلفن، پست الکترونیک و حتی فکس می باشد. EDI مدیران را قادر می سازد به تجزیه و تحلیل و کاربرد آن در تصمیم گیری کسب و کار خود. همچنین در تسریع چرخه سفارش است که باعث کاهش سرمایه گذاری در موجودی کمک می کند. شبکه مبتنی بر EDI شرکت را قادر می سازد برای حفظ پاسخ و بسته شدن روابط سریع با تامین کنندگان و مشتریان، که به لحاظ جغرافیایی پراکنده. تولید کنندگان و فروشندگان حتی می توانید طرح های جدید توسعه یافته از طریق CAD / CAM به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی از عملیات برنامه ریزی و اجرای

برنامه ریزی و هماهنگی مسائل بسیار مهم در مدیریت زنجیره تامین می باشد. گام بعدی پس از به اشتراک گذاری اطلاعات برنامه ریزی که شامل طراحی مشترک و پیاده سازی برای معرفی محصول، پیش بینی تقاضا و دوباره پر کردن. اعضای زنجیره تامین نقش ها و مسئولیت های خود را که از طریق سیستم IT هماهنگ تصمیم می گیرید.

ابزار نرم افزار های مختلف مانند MRP، MRP-II، APSS تسهیل برنامه ریزی و هماهنگی بین مناطق مختلف عملکردی در سازمان.

برنامه ریزی مواد اولیه (MRP): آن را در مدیریت فرآیندهای تولید بر اساس برنامه ریزی تولید و سیستم کنترل موجودی کمک می کند. اجرای صحیح MRP تضمین در دسترس بودن مواد برای تولید و محصول برای مصرف در زمان مناسب بهینه سازی سطح موجودی و کمک می کند تا در برنامه ریزی فعالیت های مختلف. سیستم MRP با استفاده از پایگاه داده های کامپیوتر برای ذخیره بار سرب و مقدار سفارش. لوازم عمدتا شامل سه مرحله است: اول ارزیابی نیاز به چند واحد از اجزای مورد نیاز برای تولید یک محصول نهایی؛ در اینجا آن منطق در مورد پیاده سازی بیل از مواد (BOM) انفجار. مرحله دوم شامل کسر سهام در دست از ناخالص برای پیدا کردن مورد نیاز شبکه. در نهایت، برنامه ریزی فعالیت های تولیدی به طوری که کالا به پایان رسید در دسترس هستند زمانی که مورد نیاز، با فرض زمان منجر شود.

ساخت برنامه ریزی منابع (MRPII) سیستم یک فرمت منطقی از سیستم MRP که در آن کل تابع تولید را پوشش می دهد است. که معمولا این برنامه پسوند دستگاه بارگذاری، برنامه ریزی، انتقادات و پیشنهادات و نرم افزار علاوه بر برنامه ریزی نیاز مواد. این مکانیسم به منظور بررسی امکان سنجی از یک برنامه تولید تحت یک مجموعه از محدودیت فراهم می کند.

یک شرکت نساجی است که چند تولید و درگیر در کسب و کار جهانی مستلزم چیزی بیش از MRP و MRP-II مانند نیاز برنامه ریزی توزیع (DRP)، آن را تا توانایی حل هر دو ظرفیت و مواد محدودیت و به سرعت منتشر اثرات مشکلات در هر دو جهت عقب و جلو در سراسر زنجیره عرضه.

در پیشرفت برنامه ریزی و زمانبندی (APSS) سیستم شامل هر دو مواد تمرکز MRP و سریع قدرت برنامه ریزی پاسخ MRP-II.

هماهنگی تدارکات جریان

هماهنگی گردش کار می تواند شامل فعالیت هایی مانند تدارکات، اجرای سفارش، اجرای تغییرات، بهینه سازی طراحی، و مبادلات مالی که در نتیجه در هزینه و زمان بهره وری. نتایج به دست آمده مقرون به صرفه، عملیات زنجیره تامین سریع و قابل اعتماد.

آن را به سمت حداکثر رساندن ارزش زنجیره عرضه محصولات نساجی از طریق یکپارچه سازی عملیات زنجیره تامین در داخل و خارج از سازمان و همکاری اعمال فروشندگان و مشتریان بر اساس کمک در پیش بینی های به اشتراک گذاشته. اینترنت می افزاید: به سهم IT به سمت مدیریت زنجیره تامین از طریق هماهنگی، یکپارچگی و حتی اتوماسیون فرایندهای حیاتی کسب و کار. سیستم جدید از بازی زنجیره تامین ظهور به عنوان یک نتیجه از نوآوری کسب و کار پر شده با اینترنت می باشد.

بسیاری از شرکت های تامین حفظ داده های تقاضا شده توسط سبک، اندازه، بافت و رنگ برای دوباره پر کردن موجودی در فروشگاه های خرده فروشی. سطح آبرسان است توسط هر دو طرف پس از مرور تاریخ فروش محصول و رفتار جامعه خرید پیش تعیین شده.

مدل های جدید کسب و کار:

داده کاوی و انبار داده

داده کاوی فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها از دیدگاه های مختلف و خلاصه آن به اطلاعات مفید است که می تواند به عنوان یک اساس نظارت مورد استفاده است و کنترل، شرکت را قادر به تمرکز بر روی مهم ترین جنبه های کسب و کار خود. این اجازه می دهد تا کاربران را به تجزیه و تحلیل داده ها از بسیاری ابعاد مختلف، دسته بندی آن، و خلاصه روابط شناخته شده است. به طور خلاصه آن روند پیدا کردن ارتباط یا رابطه میان ده ها تن از زمینه ها در پایگاه داده های بزرگ رابطه ای است.

انبار داده مخزن داده است و می تواند به عنوان یک فرآیند مدیریت داده ها متمرکز و بازیابی تعریف شده است. تمرکز داده ها حداکثر دسترسی کاربر و تجزیه و تحلیل.

تجارت الکترونیک

B2B

تجارت می تواند (کسب و کار به کسب و کار) و مدل B2C (Business به مشتری). تجارت B2C فروش مستقیم به مصرف کنندگان از طریق اینترنت است. در حالی که بازار B2B می تواند به عنوان واسطه مبتنی بر اینترنت خنثی است که در فرآیندهای کسب و کار خاص تمرکز، میزبان بازار الکترونیکی، و استفاده از مکانیسم های مختلف بازار ساخت به میانجیگری معاملات میان کسب و کار تعریف شده است. B2B به نظر می رسد آینده نگر بیش از B2C.

E-خرده فروشی

غول نساجی خرده فروشی در حال اضافه کردن اینترنت خرید جزء کردهاست. این توزیع آنها و زیرساخت های انبارداری تحت تاثیر قرار. به عنوان یک نتیجه از رفتن آنلاین، خرده فروشان استراتژی زنجیره تامین خود را تغییر داده اند. محصولات حجم بالا با تقاضا با ثبات در فروشگاه های محلی مواجه نگردند، در حالی که محصولات کم حجم به طور متمرکز برای خرید آنلاین مواجه نگردند.

شرکت ترجیح می دهند یک مسیر مستقیم به مصرف کنندگان توسط نزدیک مورد نقد و سلیقه مشتری فرد، ترجیحات، عادات، و خرید الگوهای. به جای انتظار برای مصرف کنندگان به بازدید از فروشگاه های خود را، خرده فروشان به سادگی آنها را ایمیل ها را با پیشنهادات ارسال. اینترنت را تسهیل کرده است سیستم واکنش سریع. با استفاده از فن آوری وب را فعال کنید ممکن است به سیستم سوخت رسانی به مشتریان به صورت اتوماتیک.